It's my time It's my life, I can do what I like


Onsdag:


Skridskor på Hotel de Ville på idrotten, SÅ mysigt.. men ja dålig is och skrillor och jobbigt med faceplanten...

Torsdag:


På FFK:n i Torsdags, dagens info var om ?Marais? kvarteren, lite om Latinkvarteren och ja massa andr ställen. Översta bilden, Notre Dam SJUKT MÄKTIGT i verkligenheten. Nedre bilden en känd bro i Paris där man kan gå med sin älskade och sätta ett lås och slänga nyckeln i La Seine sedan (fett gay jag vet, det sa jag också innan jag kom dit, men när jag kom dit i verkligenheten så var det verkligen mer "aaaw vad fint"). Det symboliserar evigkärlek typ att man kan slänga nyckeln i floden eftersom kärleken kommer vara för evigt så man behöver inte nyckeln för att låsa upp låset och ta bort det.

Fredag:



Fredagen började fett bra, på en restaurang i Latin kvarteren med Lovisa, Gilma, Kajsa och Alice! 
Fick 3 rätters för 10 euro, dvs typ 90kr! Är det inte galet, min förrätt som ni ser på bilden muslor SÅ SATNANS GOTT! Älskar musslor så det lär jag äta fler gånger detta halvåret!

(denna bilden vägrar bli större :@)

På en latinobar efter middagen, happy hour såklart, börjar faktiskt tycka öl är ja nästan gott nu, vet inte var det komifrån men det känns grymt iafl, måste ju vara lite man och dricka bira med grabbarna näor jaoug kommer hiim!

Lördag:



Lagom entauastiska tjejer efter 2h bland tavlor och konstverk...

På Louvren Lördag förmiddag, JÄVLAR VAD STORT DET VAR. Vi gick med svenskguide iafl och hade tuffa saker i öronen så vi kunde höra vad hon sa även om vi stod typ i olika rum som henne. Mona Lisa... så liten men så viktigt, hon hade 4a egna vakter och ingen fick komma närmre än ca 4 meter..



Betalade 3 euro för de 6 rullarna med sjögräsrunt på översta bilden, FATTAR NI VAD BILLIGT!
Sedan köpte vi 18 stycken av de på den undre bilden för 12 euro, RIKTIGT KAP! Dessutom var det sjukt gott, och ja (sorgligt nog) en av det sakerna jag saknar mest med Sverige är den thai och sushi restaurangen jag alltid gick till sista veckorna innan jag åkte.



Klubben jag och lovisa var på igårkväll, allt var skitnajs. Träffade några jävligt trevliga svenska tjejer utanför som jobbade som Aupairer i Paris. En av dem hade skrivit upp sig på listan innan så vi kunde gå förbi hela kön, slapp betala eller visa legg... kändes faktiskt ganska VIP får jag säga!
Därmed började kvällen på bästa möjliga sätt.. dvs GRATIS!
Dock väl inne så fick vi vänta 1h45 min på att min värdsyrra skulle komma dit... pallade inte så vi drog därifrån eftersom MUSIKEN var fruktansvärd!! De spelade inte en enda "låt" utan bara ett och samma beat i maaassa timmar irad. Det var liksom dunk dunk dunk dunk... konstant. Ingen som sjöng, inga olika beat eller ngt. Så man kunde varken dansa eller sjunga det sög balle. Dog också, för jag hade på mig mina klackskor och det gjorde ont som faaan efter en timme!

Söndag:
Kommer imorgon du ud uduudud...

PS jag har inte "bloggstrejkat" ifall ni tror det hhehe, det jag skrev i torsdags var mest på skämt you now. Men har varken haft tid eller orken att blogga. Har blviit jätteförkyld och ska provträna med ett franskt basketlag här på tisdag.. känns grymt nervöst och jobbigt spec med tanke på att jag är sjuk. Men jag bara håller tummarna och hoppas att ni gör detsamma. Vi hörs imorgon :*

So I keep living, cause it feel's right
And it's so nice, and I'd do it all again
This time, it's forever
It gets better, and I, I like how it feels




Kommentarer
Postat av: Anita

Det är alltid svårt att hitta spännande matställen i en storstad. Men ni lyckas och jag förmodar att ni får tips i skolan. Man kan bli grön av avund när man tittar på dina bilder. Vi bara sorterar bland våra prylar och packar ner det vi ska ta med oss. Den 15 mars går flyttlasset.

Nästa gång du är i närheten av Nôtre Dame får du kolla på Bokhandeln ”Shakespeare” som ligger mitt emot katedralen på den andra sidan Seine. Bokhandeln har alltid varit en samlings- och mötesplats för litteraturintresserade. Unga författare kan bo där och runtom i våningarna står det sängar. Du kan slå dig ner i ett hörn och skriva kärleksdikter kanske inspirerad efter besöket på Pont Neuf.

Från bokhandeln kan du gå runt hörnet in på Rue St Julien Pauvre. Här ligger ett unikt budget hotell i en byggnad från 1600-talet. Man missar lätt hotellet eftersom det enda som utmärker hotell Esmeralda är en knappt märkbar skylt. En vinglig trätrappa leder upp till rummen som jag tror är inredda med möbler från loppmarknader. Gå gärna in i porten och kolla. När vi bodde där hade vi Nôtre Dame precis utanför fönstret. En vacker syn.

I närheten av katedralen ligger också Förintelsemuséet. Vackert beläget på Île de la Cité med utsikt över Seine. Väl värt ett besök.

Egentligen tror jag inte du behöver några tips på sysselsättning för du verkar utnyttja tiden väl. Jag hoppas du kryar på dig så du kan fortsätta upptäcka Paris och att det ska gå bra med basketen. Det är roligt att läsa din blogg och på sätt och vis vara med dig i Paris.

Bamsekramar från mormor. Vi längtar efter dig.

2012-01-22 @ 22:56:45
Postat av: Anonym

dududu, din lilla bildtjuv!! så slänger du in en bild på mig också.. fjäsk elr? haha puss!

2012-01-22 @ 23:19:08
URL: http://gilmaboci.blogg.se/
Postat av: Frisse :)

Omg så mysigt ni verkar ha det!!! :)

2012-01-23 @ 09:15:46
Postat av: Mamsen

Härligt att du är tillbaks med nya inlägg. Håller med mormor, så mycket du får uppleva! Skönt också att höra att det verkar riktigt bra med din nya familj. Jag är i Malmö, ny vecka - nya möjligheter :-) Puss&kram!

2012-01-23 @ 09:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0