2011: Grab somebody sexy tell 'em hey. 1830: Take one physically attractive person and greet them with hello

Hello hello, nu är jag och Kiwi klar med filmen. Måste säga att vi är riktigt besvikna :( alldeles för mkt pang pang och för lite läskiga-scener. Dessutom att filmen inte slutade utan att det är en hel serie hade jag ingen aning om, och Kiwi var sjukt taggad på att se hur det slutde men så slutade det inte ens. Vi är djupt besvikna...

Iafl en fråga jag har fått är varför jag inte kan fotta mitt rum eller mitt hus. Jo det står på det lilla kontraktet som jag har skrvit på. Tydligen har det hänt incidenter tidigare när elever tagit olämpliga bilder t.ex. på sin värdfamilj eller på sitt hus som sen då läggs ut online. För att värdfamiljerna inte ska behöva oroa sig att för mkt av deras privatliv hamnar på facebook eller t.ex. bloggar. Jag har inte mina värdsyskon på facebook för tillfället men lär väl snart ha. Och eftersom jag länkat min blogg en gång på facebook så vill jag ju inte att någon av mina syskon ska hitta min blogg och se att jag lagt ut massa bilder på deras hem osv.

Området där jag bor är väldigt franskt ja, eller ja kanske inte lika franskt som centrala Paris eller så. Där får jag ju definitvt ta bilder iafl så jag ska passa på i helgen om jag ska ut med hunden eller liknande att ta lite bilder på mitt area. Jag bor ju som sagt i St Germain en Laye som är en egen by och förort till Paris. Dock ger inte ordet by staden rätta då det ändå trotts allt bor ca 50 000 pers här! Det finns 2 cafeer med storq uteserveringar som alltid är fulla med ungdomar på alla möjliga tider på dygnet. Det finnrs o massa affärer, med kläder, skor och allt annat möjligt! Metro stationen ligger ungefär 7 min ifrån mig och där behöver jag aldrig vänta mer än 5 min på morgonarna innan mitt tåg kommer. Tåget tar ca 20 minuter så de två milen går väldigt fort!
Jag komminucerar absolut mest på franska med min värdfamilj men t.ex. när jag var ute och fikade med min värdsyste roch hennes kompisar så pratade jag en del på engelska. Sen när vi gick hem från cafeet blev det bara engelska. Igår var flrsta gången jag verkligen pratade engelska vid middagsbordet med familjen då jag skulle förklara hur sjukt Sverige är på det sättet att vi ska förbjuda oss att äta svenskt julbord i skolan och att man lätt kan bli kallad för nationalist om man använder tillexempel svenska flaggan. Detta är ett ämne jag verkligen tycker är vrickat men väldigt intressant. Får kanske köra lite mer argumenterande inlägg här också (för mina lite äldre läsare typ släktingar höhö) så jag visar att det inte bara r dagens outfit och dagens häng on da café!


På onsdag börjar en enorm rea här i Paris, längtar! Tyvärr kunde jag inte hålla mig och tjuvstartade med ett par UNDERBARA klackar. Mer om dem senare, SEEEEN vill jag tillägga att min kropp börjar typ skaka och jag kan inte sitta stilll när jag tänker tanken att gå ut här för första gången, asså jg längtar sinnessjukt mkt VERKLIGEN! förhoooppningsvis kan det bli någon uppvärmning i helgen. Hooojj

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Gärna lite bilder från Paris så att vi får känna pulsen! Puss

2012-01-09 @ 20:02:19
Postat av: Joel

Hej Lisa

Jag och Frida följer dig via bloggen. Kul och läsa om ditt liv där nere i Frankrike. Vi har redan spanat ut lite sevärdheter att se där nere, bland annat en affär med uppstoppade djur av alla dess slag (tigrar och allt möjligt).



Ha det bäst!

2012-01-10 @ 13:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0