start 5an !!

Tog lite fjortisbilder igår innan basketen. Kände att jag behövde förbättra min fjortis utseende/självkänsla ännu mer genom att utrycka mig själv med bilder.

Basketträningen började inte så bra, jag kom inte dit. Gick av bussen på den hållplatsen som en hjälpsam franskkille inne på bussen(som bad mig hålla hans söndersmälta Ben&Jerry i en glasskartong) rekommenderade mig att gå av på. Följde hans instruktioner och gick runt i 10 min och letade lite, prövade på att ringa tränaren som självklart inte svarade... batteriet på mobilen blev mindre och mindre. Sen frågade jag några killar om vägen och de sa att jag skulle gå ganska långt bort från där jag var. Så jag gick tills jag hittade en bro de beskrivit. Sen gick jag under den och frågade en dam, hon sa till mig att jag skulle gå tillbaka under bron, så gjorde jag det och frågade en dam där. Som sa tt jag var tcungen att gå under bron IGEN... höll på att dö började nästan gråta för jag var 10 min sen och det kändes helt hopplöst. Till slut hittade jag en dam som verkligen verkade veta var halen låg och som tom gick med mig en bit så att jag inte skulle gå fel. Anlände till hallen ungefär 15 min efter träningen börjat...


.

Det var rätt stelt när jag gick fram och sa Bonjour, je suis Lisa. Men ja... vi började med en slajd-sprint övning... har ganska mkt träningsvärk i låren idag..! Sen var det ganska mycket spel och lite skott och attacker. Riktigt najs träning MEN DET BÄSTA är att det är några som är lika bra som mig och en stort antal som är lite eller en hel del sämre än mig. Nu har jag dock bara träffat 7/12 spelare men ändå. Tränaren körde mig hem sen för att köra förbi hallen vi tränar i på Torsdagar (den första hallen ajg var vid när ajg frågade killarna om hjälp) och körde mig sedan hem. SJUKT SKÖNT! Hon gav mig ett papper som jag måste ta till läkaren för att få en stämpel att jag är frisk nog för att spela basket... Här i frankrike måste man ha läkarintyg till typ allt, känns lite USA att man måste vara ok så att klubben inte ska kunna bli stämd sen eller så. Och sen sa hon det kostar 100£ .. hon räknar alltså med mig! Hon sa dock att de har matcher varje helg, kan bli jobbigt MEN JÄVLIGT KUL eftersom jag saknat basketmatcher så skjukt mkt senaste 1½ åren. Och att hon låter de bästa spela ("I need to win") ... sen när jag frågade hur hon tror jag kommer ligga till i laget sa hon att jag skulle vara med i top 5 och få spela mkt. SJUKT NAAJS! Jävligt taggad! NUU KOM JAG NYSS PÅ att det är min dag att duka idag , skypar med Gabbi men antar att jag får avbryta det samtalet genast :( . 

Bilder från förra helgen från min kamera kommer senare i veckan! ( alla bilder var snodda från facebook som jag la upp i mån nämligen, SHAME ON ME) förlåt http://gilmaboci.blogg.se/ http://aliceo.blogg.se/ http://jagochparis.blogg.se/ !!!

Kommentarer
Postat av: Kingen

Kul att du hitta ett lag som är nästan lika coolt som det du spelat med senast! ;-)

2012-01-26 @ 21:49:21
Postat av: Ariel

nu tänkte jag att det var dags att skriva en kmentar på bloggen jag följer :D Vad kul att det fixa sig med basteten!!! Skypa snart min fina? <3

2012-01-27 @ 17:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0