Be stupid, be loud & proud. Do the things that aren't allowed. You only live life once, Live it without regrets

Tjabba tjenare! Igår var en lång kväll som inte var så jätteawesome men som hade sin lilla egna charm.
Jag begav mig iväg vid 21.08 (lite sent eftersom jag skulle träffa Lovisa och Malin på Deffan vid 21.30... missade iafl precis tåget kvart över så fick ta det som gick 21.30. Påväg mot stationen ringer Lovisa mig och säger att jag ska äta med min värdfamilj så jag kan inte vara där förrens 22.30... aha säger jag 1) vi tänker inte vänta på La Defense i en timme 2) det kommer i princip bli omöjligt för oss att hitta varandra väl ute i Paris eftersom LOVISA INTE HAR NÅGON MOBIL HON KAN LADDA!!! (efterwsom hon tog fel laddare med sig.. CLASSIC LOVISA!!, inte nog med att hon inte haft mobil i sverige de senaste 4 månaderna utan nu ställer hon till det här också, och är för lat för att köpa en laddare..). Så hon ska alltså åka hela vägen till oss själv som innebär 2 byten och alltså en resa som är väldigt svår att räkan hur lång tid det tar.. och alltså omöjligt för oss att veta när vi ska gå till metrostationen som hon kommer till...
men Lovisa är en den som ser allvaret i det hela.. liksom ute i Paris på kvällen utan mobil... ja kan i princip vara lika med katastrof men TACK O LOV (det är därför jag älskar henne, det är dock kanske lite sämre för hennes egen skull...) är Lovisa den som aldrig bangar så jodå. Vi beräknar att ungefär 40 min senare ska vi gå för att möta henne. Vi går till metron då och väntar på 5 stycken tåg.. inget av dem har Lovisa i sig.. vi går tillbaka till baren där vi satt med några andra svenskar från SSP (svenska skolan i Paris) och jag känner att kvällen kommer bli skit. Nu kommer jag inte träffa Lovisa och vi kommer inte kunna dra någonstans och jag kommer få ta metron hem ist för jag kan inte leta efter nattbussen själv osv (sen att lovisa kunde dö på vägen kände som ett lite mindre problem). MEN VISST FAN vandrar inte Lovisa in på Pop-In baren 5 minuter senare (det är ett mirakel att hon kunde hitta oss bara där för det var packat med folk och vi satt på ovanvåningen längst inne i ett hörn). Så ja då kände jag att det var halleluljah moment (lovisas metrotåg hade hoppat över vår hållplats så hon hade fått åka tillbaka och sen fråga efter var Pop-In låg).


Lovisa taggar inflr världens coolaste shot höhö

Iafl satt vi kvar där tills 12 när de sista SSP:arna skulle hinna med sitt sista RER-tåg. Då bestämde vi oss för att vi skulle dra vidare och eftersom vi vet nada om Paris med har hört att ngt som heter VIP-room är gratis och billigt så hoppade vi av på en hållplats enligt hjälp från killarna och frågade sedan eftervägen. När vi kommer dit så står vi bakom några tjejer som ska in som r ett rejält antal år äldre än oss OCH VAKTEN FRÅGAR EFTER DERAS LEGG!!! (trodde aldrig det skulle vara så strängft i Fra GALET) och eftersom bara Lovisa är 18 och har legg och jag har glömt min falska passkopia hemma.. merde! så är det inte ens lönt att försöka komma in... så då går vi därifrån ställer oss och tänker lite innan vi bestämmer oss för att åka till Champs Elysées eftersom bussen gick därifrån och det ligger en del klubbar där. Vi frågar några där var klubbarna ligger... men det verkar helt krångligt och han sa att det var dyrt också eftersom det är C.E ... så vi skiter i det och sätter Malin i en taxi och letar efter vår buss. När kl närmar sig 01.38.. (bussen går bara en gång i timmen) så sätter vi oss i en taxi men vi vet inte var på en jättelång gata han ska släppa av oss.. bara vad gatan heter. Men med viss telefonhjälp av min kära Fadder Johan så kommer vi faktiskt till busshållplatsen. Hinner med bussen och är hemma 02.40 . Sen plockade vi lite i värdfamiljens kylskåp och såg ett desperate housewives avsnitt så det blev lite fredagsmys trotts allt :) !

En bild med jäääättebra skärpa på vägen hem i min lilla tomma stad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0