OH MON DIEU!

Heeeeeeeej bloggen... har fixat internet nu! Behövde bara be värdmamman om nätverksnyckeln men vågade typ inte innan för hon pratade jättelänge om hur mycket hon ogillade att hennes första värbarn (det har bott 2 st här innan mig) satt alldeles för mkt på skype och facebook.

Vad ska jag börja med? Har sätt att väldigt många gått in på bloggen idag och igår, och det är ju helt förståeligt! Det är ju först nu min blogg verkligen har en poäng. MEN vet inte var jag ska börja... min värdfamilj är toppen iallafall! Hela grejjen med att bo i värdfamilj är HELSKUMM men man vänjer sig verkligen mer och mer för varje timme som går. Jag hoppas att jag känner mig som hemma snart. Språket är SKITSVÅRT... men det kommer la också en vacker dag! Det har hänt många incidenter, igår var det missförstånd vid frukosten så jag satt o vänta i 1h att någon skulle vakna, mitt metrokort funkade så jag fick fråga en random om hjälp att köpa en gångs biljett. Idag funkade inte biljetten jag köpte så jag kom inte ut när jag skulle ut från stationen jag går av eftersom de jäklarna är så smarta så att man måste ha ett kort som gäller för zon 4a för att komma ut ur stationen, så att man inte bara betlalar för tex zon 2 och sedan åker vidare hur långt som helst.
Jag bor iafl på slutstationen så det är ganska långt, jag bor alltså inte i Paris utan i en liten egen stad som heter St. Germain en-laye som inte alls är s liten egentligen (50 000 invånare) bara jämfört med Paris som är GALET stort. Idag har jag gått lite på champselysées? fått syn på triumphbågen( ja den riktiga triumpbågen för dagen innan trodde jag att en helt annan sak var T-bågen.. PINSAMT) och Eiffeltornet osv. Nu måste jag dock sova det r sjukt så trött man blir för det är så mycket nytt att ta in. MEN TRO mig, det kommer mer inlägg nu ... tror jag iafl!
Min familj är förövrigt sjukt trevliga och ganska rika vilket alltid är najs. Min förort är en väldigt fin förort och det finns badhus, parker, maaaassa skolor och SJUKT MKT skolbarn på morgonen (är som att gå i motvind när det blåser 1000 m i sekunden), affärer tom en svensk affär osv. Så även fast jag bor längst bort så är jag en av de som bor finast :) LIIIKKYY LIIKKYY.

Måste sova, nickade till innan vid halv 9 när jag kollade nyheterna med min värdmamma.. ganska pinsamt!
Tänk då tyckte man det var SJUKT kort tid kvar och nu är jag här... efter 30 månaders väntan är jag här DET ÄR SJUKT!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0