MITT HOOOOOD

Hello bloggen gör er redo för en ONE and ONLY limited editon första utgåva GOOGLE STREET VIEW av mitt område och mitt hus :) DÅ KÖR VI:


Mitt hus som är L format.. VÄLDIGT FINT JAG VET! (mitt sovrum är det som är längst till höger och rummet med modemet ifall det nu heter så, är i rummet längst ut i andra delen av L:et.. U see the problem?)

Det man ser av huset utifrån gatan samt garaget, ovanpå ligger min värdmammas kontor och det är där hon har sitt egna företag för barn med dyslexi, som behlver hjälp från en logoped osv.

Väl ute på gatan när jag roterat 90 grader  åt höger, nu låt oss svänga vänster runt hörnet (och bry er inte om personerna på gatan det var någon jäkla turist som envisades med att ställa sig ivägen för mina foton hela jäkla tiden!)

Ni kommer komma traskandes uppför denna gatan ända tills korsningen, låt oss då ta oss över korsningen!

När du gått över övergångsstället fortsätter man upp för denna gatan (jag kallar den för huvudgatan för det är denna jag bara går rakt fram utan att svänga i all evighet längst, dock är det INTE huvudgatan.. den är lite större än såhär)

Såhär ser gatan ut om ni vänder er om och kollar tillbaka mot korsningen där ni kom ifrån. Visst är husen finare än i Sverige, det är liksom mysigare och mer pittoreskt!

När man närmare sig stationen kan man se en stor byggnad med olika utställningar på ena sidan av gatan

På andra sidan "huvudgatan" (som ni ser till vänster) är det ett café med uteservering. Där jag fikade med värdsystern och hennes kompisar förra helgen!

Denna stora byggnad ligger i centrum, vet ej vad det är dock. Metro ingången och uppgången ligger till vänster respektive höger om denna byggnad.

Bild på slottet som den franksa kungen (henrik den 5 tror jag det var), bodde i när han jagade ute i de ickelängreexcisterande skogarna här ute i St Germain en Laye! Numera är det utställningar och likande som jag definitvt ska ta mig en titt på någon dag snart

Parken får vi ta imorgon för detta tar typ ett år per bild och jag måste sova nu då jag börjar 8.10 imorgon och måste gå upp vid 6....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0