sorry bloggen

Heeellloo Sweddeeeen !! Vet att jag skrev att jag skulle blogga så fort Amanda kom hit, fast nu blev det inte så utan nu bloggar jag när Amanda ska hem. Vi har haft några väldigt fina dagar tillsammans, börjar dock gå varandra på nerverna nu, när amanda säger att jag inte får lägga ut några bilder på henne och "du får koka pastan" ... men jag antar att det är så det är när man är som ett gammalt gift par.

Har lyckats få en hel del gjort och framför allt har vi kört Paris by foot (tar alltid metron annars lat och 200 g choklad senare som jag är). Och det har varit jävligt nyttigt eftersom man lär sig hitta mycket mer och koppla ihop de olika delarna av Paris. 


Denna bilden räcker egentligen för att besrkiva hela mitt lov hitentills ---- LYYCCCCKKAAA att ha mitt lilla dreggelbarn här - love you very very much <3

Meeeeen för att göra det lite lättare om mer detaljrikt för er där hemma kommer det mer bloggmaterial watch N njut beeejbis:
LÖRDAG:

Vild utekväll från klockan 24.00-06.00 ! Kul som fan... blev utelåsta så när vi kom hem fick vi sova på en sån tunn matta man brukar ha på idrotten ovanför garaget på mammans kontor. Klockan 07.15 smsar värdmamman: "Klockan är 7h15, ni är inte i huset var är ni?" Jag svarar att vi är utelåsta och ligger och sover på hennes kontor... om hela familjen skämdes ihjäl resten av dagen när vi vaknat vid 2... min värdsyster hade glömt nyckeln i låset inne och då går det inte att låsa upp utifrån. Kvällen får 4/5 toasters - JÄTTEKUL!

SÖNDAG:



Bio på kvällen sedan middag med värdfamiljer, pigga tjejer gick och la sig vid kl 11 ooooppaaa

Måndag:

JP shoppaadde iihhjääl, själv var jag snål som vanligt och köpte endast denna:

En tragus piercing (ja och jag vet att jag inte har världens finaste örsnibb men ni behöver inte vara så himla omogna och kommentera det hela tiden för jag står för den jag är inklusive min örsnibb och jag blev faktiskt retad när jag var liten :'( ....)



Förfest hos Mallan vars värdfamilj var iväg förutom hennes coola värdbror som satte på låten "Do you believe in life after loooove, I can feel it inside my heeadd... reallyt dont think I'm strong enough noooo" när jag frågade honom om han kunde någon bra party låått--- frääccktt!!

Behöver inte säga så mkt detlajer om utgången förutom att en vodka gick ner under förfesten och sen gick samma vodka upp igen - amanda ramlade på champselyssees, båda våra klackskor är förstörda. Disskuterade politik i taxin hem med en svart taxichaufför... Malin sa att vi är åt höger... ni kan själva gissa vad taxametern slutade på... dyrt som sören - aja lycka har inget pris!

TISDAG:

Vaknade upp hos mallan där vi sov alla tre, tog oss till sushibuffen där jag alltid brukar hänga, lyckades klämma i mig 18 bitar för 120 kr LÄÄTTT värt det!

Sedan promenerade vi en lång trevlig runda:

Mys vid louvren hade itne tid att gå in men jpiiss fick se den fina pyramiden iafl!

Sedan blev det tullerierna (fin trädgård) och concorde, eiffel tornet med mera MEEEN SEEEEEN till dagens HÖJDPUNKT Lisa och Amanda ÅKER BÅT längst Seine, passade perfekt eftersom det var asfint väder och jag gör ett skolprojekt om La Seine, så tänkte berätta lite kort vad jag tyckte om båtturen och visa följande fina bilder inför klassen:

Inuti båten - här kunde man va

Längst fram i båten - här kunde man va


Längst bak kunde man va

Där kunde man vara


Och sist men inte minst uppe på däck kunde man vara , BÅTTUREN totalt får helt klart 5 av 5 toasters av mig, mysigt roligt och lärorikt! 

Tisdagen avslutades med mumsig middag med min värdfamilj, jag och Tanguy blev lite bestfriends när vi berättade om kvinnan som är gift med eiffel tornet (från fråga Olle dokumentären) och han hade då sett en fransk dokumentär om henne. Sen visade Tanguy mig hur jag städar marsvinsburen samt ger mat och vatten till den, och var maten till hunden finns. För familjen skulle nämligen ge sig av på skidsemester tidigt nästa morgon

ONSDAG:


Määsssaaa shopping på Rue de Rivolie, köpte en klänning, byxor och ett linne allt kommer på bloggen sen I swear, gick på totalt 580 kr najs!


Sedan efter Ica sushi för min del (var 30 % rea eftersom den höll på att gå ut naajjss) och mackor för Amandas del så blev det bio med popcorn läsk och choklad... hade tänkt börja vara nyttig när Amanda åkt härifrån så likabra att ta i ordentligt nu in i det sista.

Vi såg på Detachment med han som spelar den killen som är jude och spelar piano under andra världskriget, känd skådespelare men har ingen aning om vad han heter. Aja den var speciell..... inte dålig men ja speciell, väldigt deprimerande men ändå ganska bra. Se den om ni inte har ngt annat för er... fast se först "Dos au mur" (vad den nu heter på engelska vet jag eejj). PS en anledning till att det blir så mkt bio här är att det kostar endast 60 kr vilket är rätt stor skillnad till typ 100 spänn i Sverige.

Efter det begav vi oss hem till min lilla by, jag skrev det här blogginlägget vi gick ut lite med hunden och lagade pastan. Nu har Amanda packat sin väska så det blir väl att se en film innan vi måste till flygplatsen tiiiidigt imorgon... undrar om det blir några tårar när vi ska säga farväl.. antagligen ... aja den dagen den sorgen PUSSS

hoppas ni njöt SJUKT mkt av att läsa min blogg!!!




Kommentarer
Postat av: Ari

Åh vad roligt ni verka haft det, är väldans avundsjuk!! saknar dig något otroligt mycket lisa!!! <3

2012-02-23 @ 12:16:14
Postat av: Mamsen

Verkar som ni haft några kanondagar tillsammans! Vad mycket ni har hunnit med! Blir du helt ensam hemma nu ett tag? Puss

2012-02-23 @ 12:53:10
Postat av: Frisse :)

äääntligen är superbloggerskan tillbaka! :D <3

2012-02-23 @ 18:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0