Bonsoir Elsa

Hahahah jag pallar inte. Igår skickar min värdmamma ett sms till mig som börjar såhär: Godkväll Elsa... osv. Jag börjar skratta såklart och tycker att det är komiskt att hon skrivit fel namn. Men sen idag när mamman kommer hem så ropar hon upp till pappan som är på ovanvåningen (där jag också är) "Var är Palmyre...?" "Hon är i duschen" "Okej och är Elsa hemma?" "Ja Elsa är här" (på franska då alltså)


HAHAHAhhaha så mina värdföräldrar tror alltså att jag heter Elsa... vet inte riktigt hur jag ska lösa detta... liksom ni kan själva tänka er den akward situationen som uppstår om jag säger typ vid matbordet.. ja alltså jag heter Lisa och inte Elsa... hahah pallar inte. Funderar på att antingen vänta tillls vi smsar nästa gång och skriva / Lisa eller går jag och snackar med min värdsyster och säger att hon kan säga det på något diskret sätt. Men jag vet inte om jag kan lita på henne.. tänk om hon går och säger ja Lisa kom tlil mig och sa att ni kallar henne Elsa fast hon heter Lisa.. det blir liksom också liiite akward. Aja nu har vi dagens dilemma här, får precis som igår på toaletten, sätta upp några olika alternativ och sedan välja det bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0