varför skriver ingen ner foulen?

Kom precis hem från basketmatchen och det blir att hoppa i badkaret när som MED ÖPPEN DÖRR bara för att, bara för att ingen är hemma in da house!

(Kom inte längre än såhär förrän badet var upptappat så fortsättning följer 50 min senare:)

Kan berätta att matchen gick väldigt jämnt hela vägen, fastän det andra laget var mycket sämre än oss. Därför var jag lite lagom sur hela matchen och tyckte att vi spelade rätt dåligt, dock gick det väl lite bättre i slutet och i sista perioden ledde vi med 10 poäng när det var 6 minuter kvar. Satt på bänken ganska länge i slutet, hejjade hej vilt och blev sjukt ledsen varje gång ngt dåligt hände... Ville veeeeerkligen inte förlora IGEN (vet inte om jag skrev det men vi förlorade ju förra matchen med 1 poäng). Så ja där satt jag och skrek för full hals, blev sjukt nervös när jag skulle spela de sista 3 minutrarna och vi ledde med 6 poäng..

Iafl vann vi matchen med 6 poäng och vi tackade motståndarlaget, domarna och sekretariatet. Då noterade jag att det fanns ingen där som skrev protokoll... bara en tidtagare... hade även tänkt på under resten av matchen att det var väldigt konstigt att domaren aldrig visade vilket nummer personen som fick foul hade till sekretariatet...

Då slog tanken mig.... så jag frågade coachen " Eh alltså var det här bara träningsmatch..?"
Min coach: "Hahaha jaa? Trodde du att det var en riktigt match haha..."

Mmmhhhmhmmhhmh daaaggaar! Och där satt man och gamade som en idiot och var värsta nervös.. och konstigt nog märkte jag inte att resten av laget inte typ brydde sig så mkt som de brukar göra när vi spelar match... aja ibland måste man leva upp till sin karaktär som blond-swedish-stupid-girl!


En bild från den RIKTIGA basketmatchen förr förra helgen... jag i vit t-shirt och fotbolls överdragslinne eftersom min coach hade glömt ta med ett matchlinne till mig.. som om det inte var nog så höll sekretariatet på i en timme och kollade på mitt pass och tillfälliga intyg och allt möjligt så att allt stämde.
De gör det verkligen inte lätt för mig att smälta in i mängden kan jag säga..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0