Fighting for peace is like fucking for virginity

Idag lyssnade vi på Astrid Lindgrens tal som hon egentligen inte fick hålla, men som hon sen höll när hon tog emot Fredspriset i Tyskland för ett antal år sedan. Det var ett bra tal.. hon sa att det aldrig har varit och aldrig kommer bli världsfred heller. Men hon sa också att Våld föder Våld och att det enda vi kan göra är att bryta den onda cirkeln.
Jävligt sant, 99% av alla som är dömda för grova brott, som misshandel våldtäck och mord har blivit utsatta för psykist eller fysiskt våld när de växte upp. Ofta av någon dem älskade. 
Alltså, för att lösa något som helst måste vi värna om dagens barn, för att nästa generation inte ska bli lika hopplösa som den nuvarande (alltså mamma, om du snokat upp bloggen redan fastän jag sagt att jag inte tänker skapa någon för en KANSKE KANSKE när jag åker till Paris.. det jag försöker säga är. Ge mig mer veckopeng och godis så lovar jag att skapa en bättre värld.)



Denna bild hade speglat mitt liv som det var för 1 år sedan minus 5 dagar.


Meeeen nu ett år senare, ligger jag väl mer till i det här stadiet



Säger det ni alla tänker.. ooonaaaaj så SYND!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0