TIPS: FÖR EN ROLIG STUND I MATAN

Idag när jag åt lunch med mina underbara klasskompisar så kom vi på en väldigt rolig "lek" eller roligt "vad". Det började med att en snygg kille kom in i matsalen, som knappt någon av oss hade sett innan. Vilket är konstigt för man brukar känna igen skolans snyggingar (även om det går över 2000 elever på Polhem). Iafl, och killen såg inte riktigt ut att vara svensk. Samtidigt hade han kunnat vara svensk (han såg inte jätteutländsk ut) så då började diskutionen., Några trodde att han var svensk, sen kom polack, italienare osv upp på kartan.

Jag föreslog att jag kunde gå fram till honom och fråga, jag var faktiskt ca 80% inne på att göra det, men det var ändå 20% som tog emot. Sen förslog jag att vi skulle köra sten-sax-påse om det. Vi var 4 tjejer från början, sen kom två till. Men det slutade iafl med att 3 av oss 4 var med på det. Så vi körde ett tag tills det blev 2-1 och det slutade med att Filippa skulle gå fram till killen (kan medge att jag kände en riktigt lättnad att inte jag förlorade hahah).
Filippa var sjukt nervös, MEN MODIG. Så hon gick fram till killarnas bord, sa att vi tyckte att han var väldigt snygg och diskuterade vad han kom ifrån.. kan säga att Filippa var nog inte riktigt beredd på svaret...
Han svarade: Jag är inte född i Sverige...
Filippa: Nehe.... (väntar på fortsättning..)
Han: Jag är adopterad...
Och där slutade den roliga historien. Filippa väntade lite.. men han hade inga planer på att avslöja var hans biologiska föräldrar kom ifrån. Aja så vet fortfarande inte var han kom ifrån MEN förhoppningsvis gjorde vi en killes dag då han helt plötsligt fick veta att ett helt gäng med tjejer tyckte att han var skitsnygg.

Nu är frågan.. kommer detta bli en lunch-tradition? Hitta en snygg kille med utländskt ursprung och slå vad om vem som ska gå fram och fråga var hans föräldrar kommer ifrån?

Vissa kanske tycker att det låter lite rasistsk eller något att gå fram och fråga så. För där kommer diskutionen vem är svensk och vem är inte svensk? MEN sålänge killen fattade vad vi menade alltså om han hade utländskt påbrå och att diskutionen uppkom eftersom att han är så snygg så är väl denna "leken" inte helt fel?

Kommentarer
Postat av: Maja

Klockrent! Detta borde vi köra dagligen, och nästa gång lovar jag att inte banga.. lovar kanskeee (:

2011-12-01 @ 13:38:34
URL: http://majanilssson.blogg.se/
Postat av: muua

Hahaha galet!

och håller med maja där va, looovar att inte banga nästa gång! lätt nya traditionen!!

2011-12-01 @ 18:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0