Cop: Do you know how fast you were going? Me: I was trying to keep up with traffic. Cop: There's no traffic. Me: That's how far behind I am!

Fortsättning från föregående inlägget. Ja om ni känner mig tillräckligt väl så förutspådde ni nog vad som komma skulle. Jag pluggade men bara i 1 o halv timme. Sedan övningskörde jag.. vilket var jäkligt dumt eftersom provet gick BAJS.. kunde ingenting det var kaos :( och ja övningskörningen gav ingenting och ni förstår nog snart varför.

Jag körde med mamma men sen tyckte hon att min storebror som nyligen tagit körkort skulle hänga med eftersom han precis har lärt sig allting o bla bla.

Jag och min bror började tjaffsa innan bilen ens har börjat rulla:

Jag: (bara för att dubbelkolla) "Mamma bromsen är väl pedalen i mitten"
Bror: "Hur mycket har du kört egentligen...?"
Jag: "Käften jag har faktiskt kört på motorväg"
Mamma: SLUTA nu tjaffsa och säga taskiga saker...

Scenario nmr2 uppstår när jag står i en korsning som är lite lagom stor, men som min bror tyckte var ok men som min mamma tyckte var alldeles för stor. Det kommer massa bilar, mamma skriker med panik i rösten samtidigt som hon håller i sig i bilen med båda händerna. "Aktaaa det kommer massa bilar"
Jag: Vart ska jag?????
Bror: SVÄNG VÄNSTER
Mamma: SVÄNG HÖGER - det är lugnare där
Bror: NEJ sväng vänster

Jag: Får motorstopp... som om situationen inte var tillräckligt kaotisk.

Ja alltså med andra ord, ni ska vara glada att det kommer fler inlägg på denna extremt populära blogg, eftersom det var precis att jag överlevde.. jaja all erfarenhet är bra erfarenhet... kommer iafl aldrig mer övningsköra med mamma och Kalle samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0